Să ne înțelegem, când spunem bicicletă pentru oraș, ne referim la bicicletă pentru asfalt.
Știm, orașele sunt diferite, nu există două orașe la fel. Dar, cel puțin cele din România, cele în care am pedalat noi și prietenii noștri, sunt, în marea lor majoritate, plate. Chiar dacă apar dealuri, ele sunt mici și ușor de urcat chiar și cu o singură viteză.
Aici voiam să ajungem: într-un oraș precum București nu ai nevoie, real, de o bicicletă cu mai mult de 1 viteză. De ce? Pentru că nu ai unde, efectiv, să prinzi viteze mai mari de 15-18 km/h. Iar aceasta este viteza maximă, pe care nu o poți susține pe distanțe lungi. Pentru că trebuie să te oprești la semafoare, intersecții, să ai grijă la pietoni, mașini și alți participanți la trafic.
Am stabilit deja că nu există o nevoie reală pentru bicle cu mai multe viteze în oraș, acum să vorbim și despre cât de practice sunt bicicletele singlespeed. Spre deosebire de cele multi-speed, bicicletele cu o singură viteză sunt mult mai ușor de întreținut și mai puțin costisitoare. Nu trebuie decât să te asiguri că roțile sunt umflate, lanțul e tensionat și frânele ajustate. Nu trebuie să-ți faci griji pentru schimbătoare de foi, schimbătoare de pinioane, manete schimbătoare, amortizoare, furci cu suspensie și lista poate continua.
Bicicletele singlespeed sunt simple, suple, elegante, ușoare (cele mai multe dintre ele)! Mai mult decât atât, bicicletele singlespeed sunt mult mai ieftine. Așadar, dacă ai nevoie de o bicicletă cu care să te deplasezi la birou, la școală sau pur și simplu să ieși la o plimbare prin oraș, de ce să te complici? Ia-ți un singlespeed și Just Ride!